Goede voornemens

Geplaatst op Geplaatst in Blog

Het is 2018 en jij bent klaar voor een nieuwe gezonde start, of toch niet? Uit onderzoek blijkt dat ruim 65% van de goede voornemens niet volbracht worden. Hmm lekker demotiverend zal je nu wel denken. Maar toch niet! Want ik laat je zien  hoe jij jouw doel WEL kunt behalen.

  1. Wees realistisch! De meeste mensen leggen de lat veel te hoog waardoor je goede voornemen gedoemd is te mislukken.  Zet jouw voornemen op papier en bedenk of jouw doel haalbaar is. Schrijf je doel zo concreet mogelijk op. Het doel wat je hebt bedacht kun je nog opdelen in subdoelen. Deze doelen zorgen ervoor dat je gaande weg ook succeservaringen hebt, dit motiveert extra.
  2. Zoek inspirerende mensen op bijvoorbeeld instagram. Mensen die net als jij bezig zijn met het zelfde doel of mensen die dezelfde weg hebben bewandeld als jij.
  3. Gaat het een keer mis? No worry’s , morgen weer een dag! Wees vooral niet te streng voor jezelf.
  4. Zoek hulp, kijk of er iemand is die jou kan helpen jouw doel te behalen. Wil je meer gaan sporten? Zoek een sport maatje en of een coach.
  5. Kleine stapjes. Gedragsverandering is een ingewikkeld proces, iets wat jij al jaren zo doet is lastig in 1 dag radicaal te veranderen. Kies er daarom voor om kleine stapjes te nemen. Wil jij bijvoorbeeld minder bewerkt suiker eten? Kijk dan naar je dagelijkse voeding, wat bevat veel bewerkt suiker? Vervang dan wekelijks 1 product door iets gezonds.

“Waar een wil is is een weg “

Heb jij een doel op het gebied van sport en/of voeding? Wellicht kan ik je daarbij helpen!

Ga naar contact en stel jouw vraag.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *